Všeobecné obchodní podmínky

 

1. Terminologie

"Zprostředkovatelem a doručovatelem nákupu" je Michal Budín - dodomu.webnode.cz s trvalou adresou Heranova 1555, Praha 5 Stodůlky

155 00, IČO: 73670073. V předmětu podnikání je uvedena zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu a služeb.

Zákazník“ je fyzická nebo právnická osoba, které zprostředkovatel a doručovatel na základě zákaznické objednávky (písemné nebo telefonické) nakoupí,doveze či zašle objednané zboží.

Místo určení“ je adresa určená zákazníkem, kam má být objednané zboží doručeno.

2. Základní ustanovení

Tyto obchodní podmínky se vztahují na služby poskytované zprostředkovatelem - doručovatelem. Od těchto obchodních podmínek se lze odchýlit jen v případě, že dojde k písemné dohodě mezi Firmou a Zákazníkem.

Tyto obchodní podmínky jsou pro zákazníka závazné od okamžiku kdy vstoupí do právního vztahu s naší firmou. Zákazník je ve smluvním vztahu pouze s firmou a v žádném případě s jakoukoliv další osobou, kterou firma sjedná pro přepravu objednaného zboží.

3. Doručované zboží

Doručovaným zbožím je závazně objednané zboží zákazníkem, které má zprostředkovatel - doručovatel povinnost nakoupit a doručit na adresu zadanou Zákazníkem. Pokud je zákazníkem objednán druh zboží, který není v sortimentu daného obchodu, ve kterém si Zákazník nechal nakoupit nákup nebo není jasně definován název a druh zboží, může firma tuto položku z nákupu vynechat nebo nahradit podobným druhem zboží ve stejné cenové hladině.

4. Cena zboží a služeb

Cena zboží se řídí cenou na daňovém dokladu a za služby se řídí ceníkem, který je součástí webové prezentace. Všechny ceny jsou uváděny včetně DPH. Cena po uzavření smlouvy je neměnná a pro obě strany smlouvy závazná.

5. Objednání zboží a služeb

Objednávku je možno podat: prostřednictvím e-mailu: dodomu@email.cz, telefonicky, písemně anebo osobně. Objednávka musí obsahovat: druh zboží, termín dodání (datum a čas), místo dodání (jméno, adresu, telefon příjemce), identifikační údaje objednavatele (jméno, adresu, telefon). Dodavatel si vyhrazuje právo ověřit pravost objednávky telefonicky. Objednávka je pro obě strany závazná a považuje se za dokončenou uhrazením ceny za zboží a služby, případně poměrné části, kterou může stanovit dodavatel. Pokud objednávka neobsahuje všechny výše uvedené údaje a byla zaplacena, rozhoduje dodavatel o její platnosti. Smlouva je splněna dodáním zboží příjemci. Zboží může vykazovat odchylky vůči objednávce a to z důvodu sezónnosti některého zboží. Dodavatel může takové zboží nahradit jiným, v minimálně stejné hodnotě. Tato výjimka se nedotýká kvality zboží. Ta je vždy nejvyšší možná.

6. Platební podmínky

Platbu je možno provést:

a) hotově při převzetí zásilky

b) při objednávce, jejíž hodnota na základě předpokladu přesáhne 3.000,- Kč, zákazník uskuteční zálohovou platbu předem bankovním převodem na BÚ vedený u Raiffeisen BANK: 3486302001/ 5500. V tomto případě dojde k finančnímu vyrovnání po doručení zboží zákazníkovi. Případný přeplatek zprostředkovatel - doručovatel vrátí zákazníkovi v hotovosti při předání zdoží. Případný nedoplatek doplatí zákazník zprostředkovateli - doručovateli v hotovosti při předání zboží.

7. Splatnost objednávky za zboží a služby

a) Pokud při platbě předem nebude zboží doručeno maximálně do 24 hodin po daném termínu doručení, má odběratel právo na vrácení celé částky zaslané na účet zprostředkovatele.

b) Pokud zákazník neuhradí zboží v hotovosti při předání (a to i v případě jeho nepřítomnosti v místě dodání), může zprostředkovatel - doručovatel odstoupit od objednávky. V tomto případě zákazník uhradí smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč. Pokutu a zboží musí zákazník uhradit do 5 pracovních dní  dle dohody se zprostředkovatelem - doručovatelem a to buď v hotovosti nebo na jeho účet. V tomto případě musí zprostředkovatel - doručovatel maximálně do 24 hodin po obdržení platby (nebo po obdržení potvrzení o provedení transakce) doručit zboží znovu na danou adresu doručení a to i v případě, že zboží již bude např. po datumu expirace apod. Vlastnická práva na zboží přecházejí na kupujícího dnem uhrazení částky za objednané zboží a služby. Objednávka se považuje za uhrazenou dnem připsání hodnoty objednávky na účet dodavatele, nebo v hotovosti.

8. Termín dodání

Termín dodání se řídí objednávkou objednatele. Dodavatel není odpovědný za zdržení předání zboží příjemci z důvodu chybné objednávky, či jeho nepřítomností na adrese uvedené v objednávce. V případě nepřítomnosti příjemce může dodavatel zanechat zboží u náhradního příjemce (v případě doručení do firmy u kolegů, v případě doručení na privátní adresu u sousedů). Pokud tak neučiní, zanechá zboží na náhradním místě, které zvolí dle svého uvážení a bude příjemce informovat o umístění zboží. Nedojde-li k převzetí zásilky příjemcem, považuje se zásilka za doručenou a platí odstavec 7.  splatnost objednávky za zboží a služby odstavec b) této smlouvy.

9.Ochrana osobních dat

Osobní data, která uvede objednavatel v objednávce slouží pouze ke správnému uskutečnění a plnění objednávky.
Osobní data jsou uchovávána v souladu se zákony České republiky a nebudou poskytnuta třetí osobě ani použita pro komerční nabídku nesouvisející s internetovým portálem dodomu.webnode.cz bez souhlasu nositelů těchto dat. Požadavek zákazníka na nezasílání těchto informací bude respektován.

10. Reklamace

Reklamaci zboží si zákazník bude vyřizovat sám, na základě daňového dokladu, který obdrží se zbožím na základě odpovědnosti prodávajícího za vady zboží, které se řídí ustanoveními Občanského zákoníku 40/1964 Sb. Reklamace za zprostředkování-doručování se řídí ustanoveními Občanského zákoníku 40/1964 Sb. V případě oprávněné reklamace (nedodržení termínu dodání, dodání porušeního zboží, atd.) má objednatel právo na přiměřenou slevu z ceny služby.

11.Závěrečná ujednání

Dodavatel si vyhrazuje právo odmítnutí objednávky bez uvedení důvodu i v případě, že už objednávka byla zaplacena. Odmítnout objednávku může nejpozději do 24 hod. před dodáním zboží. Vyjímkou jsou objednávky zaslané do 24 hod. před doručením zboží, ty může dodavatel odmítnout bez časového omezení. Odmítnutí objednávky provede dodavatel písemně na e-mail objednavatele uvedený v objednávce. Objednavatel může objednávku stornovat 24 hod. před jejím doručením, a to e-mailem na adresu dodavatele. V případě stornování objednávky ze strany objednavatele a jejího zaplacení, dodavatel vrátí peníze objednavateli. Za tuto transakci si objednavatel strhne 50 Kč manipulační poplatek. V ostatních případech vrátí dodavatel finanční částku v plné výši.
Objednavatel uskutečněním objednávky souhlasí s výše uvedenými podmínkami.

12. Povinnosti Zprostředkovatele - doručovatele

Zprostředkovatel - doručovatel se zavazuje v případě, že příjme objednávku Zákazníka a to buď převzetím písemné, elektronické nebo telefonické objednávky, po převzetí této objednávky uskuteční nákup v místě dle Zákazníkova přání a doručí jí do místa, které uvedl zákazník v objednávce. Zavazuje se, že objednané zboží nakoupí a doručí na uvedenou adresu dle domluvy se zákazníkem.

Chránit všestranně zájmy Zákazníka, pokud jde o ochranu přepravovaného zboží proti škodám, jež by mohly vzniknout při přepravě.

Poskytnout Zákazníkovi doklad o nákupu a doručení zboží z něhož lze určit, kdo a kdy objednávku převzal, kdo byl objednavatelem a kdo příjemcem zásilky.

Právní vztah mezi zákazníkem a Zprostředkovatelem – doručovatelem, není – li mezi nimi podepsána písemná smlouva, vzniká okamžikem, kdy Zprostředkovatel – doručovatel příjme objednávku od zákazníka. Tímto okamžikem vzniká povinnost Zprostředkovatele – doručovatele zajistit nákup a přepravu zásilky a povinnost Zákazníka zaplatit za nákup a doručení objednaného zboží cenu dle těchto obchodních podmínek a platného ceníku.

Zákazník podáním objednávky dává Zprostředkovateli – doručovateli souhlas k monitorování telefonických objednávek. V případě sporu o objednávku nebo její obsah má Zprostřekovatel-doručovatel právo takovýto záznam použít.

Nejpozději po uplynutí šesti měsíců ode dne objednávky se Zprostředkovatel – doručovatel zavazuje zvukové záznamy zničit. Zprostředkovatel – doručovatel se zavazuje záznam nepoužít jiným způsobem. Za porušení této povinnosti odpovídá za škodu tím Zákazníkovi způsobenou.

Zprostředkovatel – doručovatel může svůj závazek plnit pomocí dalšího dopravce.

13. Povinnosti Zákazníka

Zákazník se zavazuje:v případě, že chce využít služeb Firmy, učinit objednávku stanoveným způsobem tedy telefonicky, písemně nebo elektronickou komunikací – e-mailem.

Opatřit objednávku celou adresou místa určení, včetně čísla evidenčního či popisného a to i včetně přesného podlaží, čísla dveří popřípadě jiné atypické specifikace místa určení, v objednávce je Zákazník povinen uvést své jméno, příjmení, adresu a telefon, popř. jen zákaznické číslo stálého zákazníka je–li uděleno.

Zákazník je odpovědný za přípravu objednávky tak, aby Zprostředkovatel-doručovatel mohl objednávku vyzvednout v místě určeném Zákazníkem bez zbytečného odkladu.

Pokud nebude objednávka připravena ve smluvenou dobu na smluveném místě a dojde tím k časovému prodlení delšímu jak 15min., které bude způsobené ze strany Zákazníka je zákazník povinen zaplatit náhradu za ztrátu času dle platného ceníku.

14. Doba pro doručení zásilky

Doba do kdy je potřeba objednané zboží doručit Zákazníkovi, se řídí dopravní lhůtou firmy, které jsou uvedeny v její nabídce. V případě rozporů platí, že závazný je čas přijetí objednávky.

15. Ceny za přepravu

Zákazník je povinen se seznámit s aktuálním ceníkem firmy, který je přístupný na veřejně přístupných internetových stránkách ( https://dodomu.webnode.cz ). Zákazník je povinen za využité služby ve smyslu zde uvedených obchodních podmínek zaplatit cenu dle aktuálního ceníku, pokud není písemně stanoveno jinak. Cena za nákup a doručení zboží je placena hotově na místě po doručení zboží.

16. Rozhodné právo a soudní spory

Veškeré právní vztahy vznikající mezi Zprostředkovatelem - doručovatelem a Zákazníkem se řídí českým právním řádem. Ve věcech neupravených smlouvou nebo těmito Obchodními podmínkami se uplatní příslušná ustanovení obchodního zákoníku.